Nabi Isa AS Terbukti Bukan Christian

AGAMA CHRISTIAN IALAH BUATAN & DINAMAI OLEH PAULUS

 

السلام عليكم . بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

الحمد لله رب العا لمين. الصلاة و السلام على رسو ل الله.اما بعد

 

CHRISTIAN, ternyata agama ini baru ada setelah Nabi Isa AS tiada.
Dan ternyata agama ini dibuat & diberi nama oleh paulus. Sy tak cuma asal cakap sahaja, semua kena ada bukti.

Kisah 11:26 Mereka tinggal bersama-sama dengan jemaat itu satu tahun lamanya, sambil mengajar banyak orang. Di Antiokhialah murid-murid itu UNTUK PERTAMA KALINYA DISEBUT KRISTEN.

Jelas sangat, Jesus bukan christian!
Jelas sangat, Christian ini buatan manusia!

Dan dari posting hari-hari lalu, jelas sangat jika ajaran christian ini banyak bertentangan dengan ajaran Jesus.

Nabi Isa AS bersyahadat, tapi christian ajarkan baptis.

Nabi Isa AS suruh menyembah ALLAH sahaja, tapi christian menyembah bapa, anak & roh kudus.

Nabi Isa AS sujud, tapi Christian tak sujud
Nabi Isa AS melaksanakan Taurat, tapi Christian menghapus Taurat

Nabi Isa AS ajarakan minta ampun dosa pada ALLAH langsung, tapi Christian ajarkan minta ampun dosa cuma dengan ditebus Jesus

Nabi Isa AS ajarkan semua manusia menanggung dosa sendiri, tapi christian ajarkan dosa ditanggung Jesus

Nabi Isa AS bersunat, tapi Christian ajarkan sunat itu dilarang
Nabi Isa AS haramkan babi, tapi Christian halalkan babi

Nabi Isa AS ajarkan wudhu sebelum shalat, tapi Christian tidak
Nabi Isa AS buka kasut jika masok tempat ibadah, tapi Christian tidak

Nabi Isa AS ajarkan Tahajjud, Shalat & Sujud hadap Kiblat, tapi Christian ajarkan menyanyi 1 minggu 1x saja

Ibunda Nabi Isa AS bertudung, tapi Christian ajarkan tudung itu tak perlu
Dan masih banyak bukti lain, insya ALLAH kita soalkan sekejap nanti

Bersyukurlah kita sebagai ummat muslim yg dapat membuktikan 4 hal:
1. Nabi Isa AS bukan christian
2. Ajaran Nabi Isa AS bertentangan ajaran-ajaran paderi Christian
3. Ummat Islam lah yg melaksanakan semua ajaran Nabi Isa AS
4. Ummat Christian mengkhianati ajaran Nabi Isa AS

Yohanes 14:15. "Jika kamu mengasihi Aku, kamu akan menuruti segala perintahku.

----------

Lazimnya, pada awalnya, kita beragama cuma ikut orang tua sahaja. Kita tak fikir agama benar atau salah.


Jika kita lahir di timur dari keluarga islam, maka kita islam.
Jika kita lahir di barat dari keluarga christian, maka kita christian.
Jika kita lahir di Himalaya dari keluarga budha, maka kita jadi bhisksu.


19 keyakinan, meski yakin sangat dengan seyakin-yakinnya, maka tetap lah tak bermakna ada 19 Tuhan,tetap Tuhan cm 1 !


1 Tuhan bmakna 1 Agama yg sebenar,macam mana kita boleh tahu sebuah agama benar???


Jadi, dalam soalan ini kita TIDAK BICARA TENTANG KEYAKINAN, tapi kita paparkan BUKTI KEBENARAN.


Jika Islam Benar, apa buktinya?
Jika Christian Benar, apa buktinya?


Untuk membuktikan sebuah agama benar, maka tak boleh dilihat dari kesalahan ummatnya, kerana ummat tetaplah manusia yg tak sempurna.


Jika di negeri muslim ramai orang miskin yg beragama islam, maka itu tak bererti islam buruk, kerana di philipin yg miskin sangat agamanya ialah katholik.


Jika di negeri muslim ramai pesalah/penjahat yg masuk lokap/penjara ialah ramai yg beragama islam, maka tak bererti islam buruk, kerana di brazil, venezuela, mexico, argentina yg menjadi pesalah/napi di lokap ialah beragama christian atau katholik.


Pembuktian sebuah agama benar pun tak boleh ditengok dari pendapat orang, kerana lain orang lain fikiran, & ada ramai pendapat orang dimuka bumi ini yg satu sama lain berbeza.
Pembuktian sebuah agama benar kena dilihat dari kitabnya, jika memang kitab itu dari Tuhan, maka TAK BOLEH ada kesalahan sesikit apapun.


Mari kita buktikan 2 hal saja bersama :
1. Bukti nyata Qur'an ialah mukjizat terbesar & sepanjang masa
2. Bukti nyata alkitab christian ramai kesalahan soalan ajaran & ayatnya


Ramai dalam Qur'an disebut Taurot & Injil yg kena kita imani, tapi Taurot & Injil itu sudah tak suci lagi, maknanya, ayat yg betul itu ada, tapi yg salah pun banyak sangat, jumlahnya menjumpai RIBUAN KESALAHAN.


Dan, ramai pulak ajaran dalam alkitab christian yg tak diketahui, disembunyikan, tak dilaksanakan, diingkari & bahkan diejek pulak oleh ummat christian sendiri.


Dan dalam posting hari hari lalu, kita sudah bahas banyak bukti kebenaran Quran & kesalahan Alkitab chistian.


Bukti diambil dari kitab christian sendiri jika:
1. Nabi Isa Menyuruh menyembah cuma pada ALLAH sahaja
2. Nabi Isa Tidak pernah menyuruh orang menyembah dirinya
3. Nabi Isa mengajarkan Syahadat, tidak mengajarkan baptis
4. Nabi Isa mengajarkan shalat dengan sujud & hadap kiblat
5. Nabi Isa mengajarkan berwudhu dahulu sebelum shalat
6. Nabi Isa mengajarkan buka kasut jika masuk rumah ibadah
7. Nabi Isa mengajarkan sunat
8. Nabi Isa mengajarkan berdoa pada ALLAH
9. Nabi Isa mengajarkan menuruti hukum Taurat
10. Nabi Isa melarang menghapus hukum Taurat setitik kecilpun
11. Nabi Isa mengharamkan semua jenis babi
12. Nabi Isa mengajarkan Shalat Tahajjud
13. Nabi Isa mengajarkan minta ampun cuma pada ALLAH
14. Nabi Isa tak pernah ajarkan minta ampun melalui tiang salibnya
15. Nabi Isa mengajarkan dosa waris itu tak betul
17. Nabi Isa mengajarkan jika TUHAN itu cuma 1, yaitu ALLAH
18. Nabi Isa mengajarkan jika dia cuma utusan ALLAH
19. Nabi Isa mengajarkan jika dia ialah Nabi
20. Dan banyak hal lainnya....

Dan berbahagialah kita sebagai muslim kerana kita lah yg mengamalkan semua itu, Qur'an telah memurnikan ajaran-ajaran yg telah hilang & tak dilaksanakan oleh ummat terdahulu yang ingkar pada kitabnya sendiri.


Jadi ada baiknya semua umat christiani meninggalkan ajaran gereja yg bertentangan dengan ajaran Nabi Isa.


Yohanes 14:15. "Jika kamu mengasihi Aku, kamu akan menuruti segala perintahku.
Sesungguhnya, masih banyak BUKTI ayat soalan ini, tapi untok BUKTI diatas cukuplah untok orang berfikir. Dan dalam berfikir pun kena guna AKAL, ramai paderi cakap jika iman itu percaya dahulu, tapi Nabi Isa pun menyuruh agar gunakan AKAL dalam menyembah ALLAH.


Markus 12:30 Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap HATIMU dan dengan segenap JIWAMU dan dengan segenap AKAL budimu dan dengan segenap kekuatanmu.


Matius 22:37 Jawab Yesus kepadanya: "Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap HATIMU dan dengan segenap JIWAMU dan dengan segenap AKAL budimu.


Lukas 10:27 Jawab orang itu: "Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap HATIMU dan dengan segenap JIWAMU dan dengan segenap kekuatanmu dan dengan segenap AKAL budimu, dan kasihilah sesamamu manusia seperti dirimu sendiri."

----------

Jika ada orang yg hendak masuk Islam, maka SEMUA dosa dia yang lalu PASTI diampuni ALLAH.


Qs.8 Anfaal:38. Katakanlah kepada orang-orang yang kafir itu: "Jika mereka berhenti (dari kekafirannya), NISCAYA/PASTI Allah akan mengampuni mereka tentang dosa-dosa mereka yang sudah lalu; dan jika mereka kembali lagi sesungguhnya akan berlaku sunnah orang-orang dahulu ".


Dan... Siapakah yang ingin masuk Islam?


Qs.2 Baqarah:256. Tidak ada paksaan untuk agama (Islam); sesungguhnya telah jelas jalan yang benar daripada jalan yang sesat. Karena itu barangsiapa yang ingkar kepada Thaghut dan beriman kepada Allah, maka sesungguhnya ia telah berpegang kepada buhul tali yang amat kuat yang tidak akan putus. Dan Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.
Mintalah ampun pada ALLAH, ALLAH Maha Pemaaf, dan hanya ALLAH sahaja yang boleh mengampuni dosa.


Qs.39 Zumar:53. Katakanlah: "Hai hamba-hamba-Ku yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri, janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa semuanya. Sesungguhnya Dia-lah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.


Qs.29 'Ankabuut:7. Dan orang-orang yang beriman dan beramal saleh, benar-benar akan Kami hapuskan dari mereka dosa-dosa mereka dan benar-benar akan Kami beri mereka balasan yang lebih baik dari apa yang mereka kerjakan.


Page ini dibuat untok ummat muslim sahaja dengan tujuan:
1. Melindungi ummat dari Missionaries Christian
2. Menguatkan Islam & akidah dengan bukti nyata Kitab-kitab yg ada.
3. Boleh melawan missionaries kafir yg cuba menarik dengan budaya, fikiran, busana, media massa agar anak Islam menjadi kafir....
4. Memutuskan hujjah para Pluralism, Liberalism yg mengatakan semua agama sama, semua agama baik, semua agama boleh masok surga.
5. Kebangkitan Islam, kerana Islam tak kan bangkit selama ummatnya masih tak yakin Islam & tak dapat buktikan islam sebagai satu-satunya agama sebenar
6. Dapat juga jika akan diguna untok membela diri saat ummat christian menyerang kita, kerana jika kita katakan :
Hai ummat chritian, dilarang makan babi kerana tertulis dalam Qur'an ayat ini & itu, maka mereka tak akan ikut karena mereka tak percaya pada Qur'an... Tapi jika kita cakap: Hai ummat christian, jangan makan babi kerana babi pun tertulis haram dalam Imamat 11:7 & Ulangan 14:8,,, maka apakah mereka nak khianati pulak kitab ditangan mereka sendiri?
Kena di ingat jika bukan kita yg menyerang mereka, tapi mereka lah yg menyerang kita sejak semula pertama dahulu kala melalui mass media & segala cara.
Mereka lah yg menghina Nabi kita sementara kita tak pernah menghina Nabi Isa AS, kerana Nabi Isa AS itu tetaplah salah satu dari Nabi Mulia dari Islam yg WAJIB diimani.
Hak kita untok membela saudara & akidah kita.
Jika ada ummat christiani yg tengok ni, maaf, jangan la marah pd sy, tapi marah lah pada alkitab yg ada ditangan awak sendiri. Sy cakap bukan dari hati, tapi selalunya ada BUKTI NYATA dari kitab daripada christian & Qur'an.
Jika menyembah hanya kepada ALLAH itu salah... mana BUKTInya?
Sekali lagi... ISLAM TERBUKTI BENAR !!!
Christian terbukti mengingkari alkitab ditangan mereka sendiri...

 

Sumber : Facebook

2 comments:

Lintang Eko Jimy said...

Tujuan anda benar tapi yang anda katakan salah semua,kalo islam melaksanakan ajaran yesus kenapa muhamad yang diagungkan

Lintang Eko Jimy said...

Tujuan anda benar tapi yang anda katakan salah semua,kalo islam melaksanakan ajaran yesus kenapa muhamad yang diagungkan